Trafik & Rondeller

Ja som Ni vet så är jag ju ute mycket på vägarna och kör, till detta hör även att jag ääälskar när det blir riktigt jävligt i trafiken, mycket bilar, trångt - bökigt, halt osv. Härom veckan när jag var i Fjollträsk och passerade Sätra så var det precis i rusningstrafiken och då är det tjockt. Då kom jag att tänka på Syrran när hon var hit i sommras och var så nervös för vad som komma skulle i Göteborg. Hon skulle köra bil i stan. Vad jag vet så gick det fint men jag kunde inte sluta att tänka på henne när jag passerade Sätra i Fjollträsk.
Då såg jag Syrran framför mig när hon rätar upp ryggen, trycker "gettran" hårdare och hårdare mot säkerhetsbältet ca. 0 cm från ratten, tungan går under överläppen, ögonen går från sida till sida och hon säger till Bosse: Men nu får du tamej faan hjälpe mäg och titte ette bilan så ha int hänne nå å hjälp mä mä å kike ette skyltjävlan så ja int köre fel!
Syrran jag undrar om jag är långt från sanningen eller?
Va jag jävlig nu? Puss på dig!

När jag ändå är inne på det här med trafik så kom jag ihåg 1979, jag arbetade i Långban bla tillsammans med min Farbror Pelle. Första gången jag skulle åka med han ifrån Hammarn till jobbet så närmade vi oss Orsa. Där i Orsa fans det redan då en rondell och Pelle var nog inte så van vid dessa så hans kommentar var: "Men gosse kär horre jär man hän då".
Tänk vad en Pelle fick äta upp den kommentaren många gånger.
Pelle var förresten en härlig människa som jag hade tur att arbeta och umgås med ganska mycket ute på Byggarbetsplatserna, en saknad person.

Nä nu får Ni ha det så gott...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på´re Kent! Jo, det kan du ge´re den på!... att menyn ska stå på borde´...å ölen å! Gu va gla´jag blir! Va kul att få träffa Er!

(Hur bli´re i jul då?)

Ja Pelle kunde dessutom förgylla tillvaron för sin omgivning med sitt härliga skratt...

Kram till Dej från Ann

2008-11-26 @ 07:38:52
Postat av: Emma

Hahahaha Kent !

Du är sjuk !!!

=D sjuk men ärlig.. hahaha ! =)

2008-11-26 @ 12:47:46
URL: http://memzz.blogg.se/
Postat av: Emma

Jooo jag har haft blogg ett tag =)

Jo men det har du rätt i, ibland orkar man inte va positiv till allt så då klagar man ju, jag klagar ibland oxå haha.. men blev lite less så skrev ett inlägg om det =)

Är less på alla surkärringar som klagar om allt ;)



KRAM

2008-11-26 @ 23:02:03
URL: http://memzz.blogg.se/
Postat av: Beritdolores

Hej brorsan !

Hi, hi va kul du är...men det är lite sanning i det du skriver. Sitter här på nattkröken och skriver, har haft många timmars träning med Allt för byn ensembeln,då jag rört på muskler som jag inte trodde fanns, men det är vansinnigt roligt !!!

Puss, puss storbrorsan !!!

2008-11-27 @ 00:09:10
URL: http://www.svenningson
Postat av: Beritdolores

Godmorgon broder !

Skriv mera....

Kramis från Systra !

2008-12-03 @ 08:40:34
URL: http://www.svenningson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0